دسترسی کودک به تبلت یا گوشی اندروید: محدود یا قفل کردن نرم افزارها

گوشی همراه والدین پر از اطلاعات شخصی و بعضا نامناسب برای کودکان است. از سوی دیگر کودکان  دائما برای بازی یا استفاده از برخی نرم افزارها گوشی یا تبلت بزرگسالان را طلب می کنند. در دنیای امروز مقاومت در برابر این درخواست یا خرید تلفنی مخصوص کودکان هر دو اشتباه است. فارسیمیا به شما راه هایی را آموزش می دهد که از طریق آن می توانید دسترسی کودک به تبلت یا گوشی اندروید خود را محدود کنید.

محدود کردن دسترسی کودک به صرفا یک نرم افزار:

برای این روش به اندروید لالی پاپ5.0  یا بالاتر نیاز دارید. در این شیوه می توانید یکی از نرم افزارهای محبوب کودک خود را روی صفحه اصلی پین کنید. در صورتی که کودک بخواهد از برنامه بیرون بیاید و به جاهای دیگر سرک بکشد شما باید کدی را وارد کنید. بنابراین دسترسی کودک به تبلت یا گوشی اندروید شما کاملا محدود می شود.

برای دسترسی به این ویژگی Settings  را باز کنید. به بخش Security بروید. زیر بخش Advanced قسمت Screen pinning را فعال کنید. در برخی گوشی ها این بخش تحت عنوان Pin Windows آمده است. بعد از فعال کردن این بخش، دستگاه از شما یک کد یا الگوی باز کردن می خواهد. نرم افزاری را که می خواهید پین کنید باز کنید. سپس کلید Recently used یا Overview را بزنید تا فهرست نرم افزارهای باز به صورت کارت نمایش داده شود. بر روی علامتی که در سمت راست کارت آمده است کلیک کنید تا نرم افزار پین شود.

برای بازگشت از نرم افزار، مجددا باید کلید Recently used یا Overview را بزنید تا از شما الگو یا کد تعیین شده خواسته شود. بدین ترتیب در صورتی که نرم افزاری را برای کودک خود فعال کنید می توانید اطمینان داشته باشید که او دیگر نمی تواند وارد محتوای سایر بخش ها شود.

محدود کردن دسترسی کودک به تبلت یا گوشی اندروید به روش بالا دردسرهای خود را هم دارد. احتمالا هر پنج دقیقه یک بار مجبور خواهید شد که الگو را بزنید و نرم افزار بازی دیگری را پین کنید. برای رفع این مشکل روش زیر پیشنهاد می شود.

ایجاد پروفایل محدود برای کودک در تبلت:

برای محدود کردن دسترسی کودک به تبلت یا گوشی اندروید می توانید از ایجاد پروفایل مخصوص هم استفاده کنید. این ویژگی در تبلت قابل اجرا است. البته در گوشی های هوشمند دارای اندروید لالی پاپ 5.0 امکان ایجاد چند حساب کاربری وجود دارد، اما ایجاد پروفایل محدود صرفا مخصوص تبلت است. برای استفاده از آن باید لالی پاپ داشته باشید. این ویژگی از اندروید 4.3. به بعد ارائه شده است. با ایجاد پروفایل محدود می توانید در تبلت خود یک پروفایل مخصوص کودک داشته باشید که صرفا امکان دسترسی به نرم افزارها و بخش هایی وجود دارد که شما اجازه داده اید.

برای ایجاد پروفایل محدود شده به Settings  بروید. سپس مسیر زیر را طی کنید: Users>add users>restricted profile. بدین ترتیب می توانید هر بار یک پروفایل را مشخص کنید. بدین ترتیب، بازگشت به پروفایل اصلی و خروج از پروفایل های محدود شده به کد یا الگو نیاز دارد.

محدود کردن دسترسی کودک به تبلت یا گوشی اندروید: وب سایت ها

متاسفانه با وجود استفاده از روش بالا، دسترسی کودک به وب سایت ها دست نخورده باقی می ماند. در صورتی که نسبت به استفاده کودک خود از وب سایت ها حساس هستید، نرم افزارهای زیادی در Google Play Store وجود دارند که دسترسی کودک به تبلت یا گوشی اندروید شما را محدود می کنند. با این حال، از انجا که این نرم افزارها همان کار پروفایل محدود شده را انجام می دهند، تنها دلیل استفاده از نرم افزار جدید می تواند محدود کردن دسترسی به وب سایت ها باشد.

منبع:

howtogeek

, ,
Share:

دیدگاه‌ها

One Comment

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

Your email address will not be published. Required fields are marked *