تقویت زبان مادری در طول تعطیلات: به کمک فرزند خود بیاییم

تعطیلات موقع آزادی و تجربه فراغت از کار و تحصیل است. چه تصمیم گرفتید در خانه بمانید، به کشور خود سفر کنید یا حتی در کشور فعلی به شهری دیگر بروید، فراموش نکنید که تعطیلات فرصتی طلایی برای تقویت زبان مادری در اختیار شما و فرزند مهاجرتان قرار داده شده است.

زمانی برای انجام هر کار و هیچ کار:

گاهی بهتر است برای هر روز و هر دقیقه تعطیلات برنامه نداشته باشید. گاهی لازم است بچه ها حوصله شان سر برود و خود برای رفع بیکاری چاره ای بیاندیشند. اگر فرزند شما در سن خواندن و نوشتن قرار دارد، چند کتاب جالب، طنز و خواندنی را به زبان مادری خود در نقطه ای استراتژیک قرار دهید تا چشمش به آن بیوفتد. تمام تحقیقات بر تقویت زبان مادری توسط کتاب خواندن تاکید داشته اند. برای کودکان خردسال تر می تواند از کارتن های آموزشی و جذاب به زبان فارسی استفاده کنید.

زمانی برای تقویت زبان مادری:

دیگر وقت آن است که بدون دغدغه مدرسه و کار، اسکایپ را روشن کنید و با افراد فامیل حرف بزنید. بهترین راه تقویت زبان مادری در طول تعطیلات سفر به نقطه ای است که زبان مادری شما در آن تکلم می شود. در صورتی که این امکان برای شما فراهم نیست، به جای آن می توانید دوستان خود را دعوت کنید تا کودک در طی تعامل با آنها مجبور به استفاده از زبان مادری شود.

زمانی برای جشن گرفتن زبان مادری:

یادگیری زبان آن قدر خودکار اتفاق می افتد که به تلاشی که جهت دستیابی به آن می کنیم واقف نیستیم. تعطیلات زمانی است که می توانید بر پیشرفت فرزند خود بیشتر متمرکز شوید و در صورتی که او گام های بلندی برداشته است در کنار هم آن را جشن بگیرید. اهمیت دادن به سنت های فرهنگ خود و زبان مادری به تسهیل روند یادگیری در کودک کمک می کند.

زمانی برای دور هم بودن:

هیچ چیز بیشتر از حرف زدن نمی تواند باعث تقویت زبان مادری در فرزند شما شود. شاید در طول سال که با مشغله های کاری درگیر هستید کمتر فرصت ارائه ورودی زبانی به فرزند خود را داشته باشید یا صرفا در مورد موضوعات محدودی با او حرف بزنید. در طول تعطیلات فرصت خوبی است که با او از چیزهایی حرف بزنید که جذابیت بیشتری برای او دارد یا کارهایی بکنید که او را به ذوق بیاورد. بازی به زبان مادری، قصه گویی و نمایش عروسکی عشق به زبان مادری را در قلب کودک شما نهادینه می کند.

منبع

multilingualparenting

, , ,
Share:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

Your email address will not be published. Required fields are marked *